<data:blog.title/>

<data:blog.pageName/>-<data:blog.title/>









24 Mart 2012 Cumartesi

Türkiye'ye Android müjdesi!





Eğer Android'li bir cep kullanıyorsanız bu müjde sizin için: Beklediğiniz gün sonunda geldi!

Türkiye'deki Android kullanıcıları için Android Market macerası nihayet mutlu sonla bitti. Artık bizler de, pek çok ülke gibi, Google Play üzerinden uygulama satın alabiliyoruz.
Bilindiği gibi, Türkiye'deki Android severler, başlangıçta Android Market'e hiç ulaşamıyordu. Daha sonra Market geldi ama bu kez de sadece ücretsiz uygulamaları görüp indirebiliyorduk. Google ve hükümetimiz arasındaki anlaşmazlık, bizleri uzun süre ücretli uygulamalardan mahrum bıraktı. Ama artık, ücretli uygulamalar bizlerin de hizmetinde. Her nedense bu değişiklik, sessiz sedasız bir biçimde hayata geçirildi. Ne Google'dan, ne de farklı bir resmi kaynaktan konu hakkında bir açıklama gelmiş değil.
Ücretli uygulamalar nasıl indiriliyor?

Yeni adı Google Play olan Android Market'ten ücretsiz uygulama indirmek oldukça kolay. Yine uygulamayı seçiyorsunuz, kur diyorsunuz ve izinleri onaylıyorsunuz. İşte bu noktada ödeme yapabilmeniz için kredi kartı bilgilerinizi girmeniz gerekiyor. Bilgileri girdiğinizde Google, hesabınıza bağlı bir Vallet hesabı açıyor ve uygulamanız inmeye başlıyor...

5’i 1 yerde koruma!





PC, Mac, tablet ve akıllı telefon tek bir pakette koruma altında…
Kaspersky Lab’in yeni ürünü Kaspersky ONE ile istediğiniz kombinasyonu yaparak hem sizin hem de sevdiklerinizin tüm teknolojik cihazlarını koruma altına alın…
Güvenli içerik ve tehdit yönetimi çözümleri lideri geliştiricilerinden Kaspersky Lab, birden çok dijital cihazın korunmasını sağlayan Kaspersky ONE’ın Türkiye’de online olarak 27 Aralık’ta, tüm teknoloji zincir mağazalarında ise 2 Nisan’da raflarda olacağını duyurdu. Kaspersky ONE, tek lisanlı bir çözüm olup kullanıcıların Windows tabanlı bilgisayarlarını, Mac’lerini, akıllı telefonlarını ve Android tabanlı  tabletlerini koruyor.
Kaspersky ONE ürününü Türkiye’de satın alan bir kullanıcı, 4 farklı korumadan 5 aktivasyon koduna sahip olabiliyor. Kullanıcılar, bu 5 farklı kodu farklı kombinasyonlar yaparak kullanabiliyor. Örneğin bir kullanıcı aynı korumadan 5 adet tercih edebilirken, bir diğer kullanıcı 2 PC, 1 tablet, 1 Mac ve 1 akıllı telefon koruma kombinasyonu yapabiliyor. Tüm kullanıcıların  kendi ihtiyacına göre belirleyebileceği bu kombinasyonlarla ister bir aile olun, ister üniversite öğrencisi, 5 farklı koruma sağlayan Kaspersky ONE ile hem siz hem de sevdikleriniz koruma altında.
Kaspersky ONE, Windows® veya Mac OS X®, akıllı telefonlar ve tabletlere yönelik koruma sağlıyor:
- Windows-bazlı PC’ler için kapsamlı internet koruması
- Mac’ler için kötü amaçlı yazılıma karşı ödüllü koruma
- Akıllı telefonlar  için siber tehditler ve çalınmaya karşı korunma teknolojisi
- Android-tabanlı tabletler için mobil kötü amaçlı yazılıma karşı gerekli korunma
Günümüzde eş zamanlı olarak pek çok kişisel cihaz kullanılıyor. Öyle ki bir laptop ve masaüstü bilgisayar, bir akıllı telefon ve tabletle eşleştirilebiliyor. Bu cihazlar farklı yazılım ve donanım platformlarına bağlı olabiliyor, ancak ortak olarak İnternet erişimleri var ve büyük miktarda kişisel veri barındırıyor. Bu da cihazları siber suçlara açık bir hale getiriyor. Kaspersky ONE ise her türlü cihazdaki bilgilerin korunmasını sağlıyor.
Kullanıcıların %49.7’si masaüstü, laptop ve akıllı telefon kullanıyor
Kaspersky Lab tarafından 20 farklı ülkenin katılımı ile yapılan araştırmanın Türkiye sonuçlarına göre  İnternet kullanıcılarının %42’si aynı zamanda akıllı telefonkullanıcısı. Araştırmaya katılanların %11.2’si ise önümüzdeki 12 ay içerisinde kesinlikle bir tablet bilgisayar almayı planlıyor. İki ve üzeri akıllı telefonu olan hanelerin yüzdesi 18.5 iken; akıllı telefonun yanı sıra iki farklı cihaza sahip olan hanelerin yüzdesi ise %12.9.
Tablet kullanıcılarının %46.5’inin (tabletlerinin yanı sıra) aynı zamanda masaüstü, laptop ve akıllı telefonları var. Bu kullanıcıların %29.1’inin ise masaüstü ve laptop cihazları. Akıllı telefon kullanıcılarının %49.7’sinin ise masaüstü ve laptopları; %25.9’unun ise laptopları var. Nüfusu 1 milyonu aşan şehirlerdeki masaüstü, laptop, akıllı telefon ve tablet kullanıcılarının oranı %1.3; birden fazla PC ve bir akıllı telefonu olan kullanıcıların oranı ise %11.8.
Uygulama için üyelik güncellemesi gerekmiyor
Kaspersky ONE’ın herhangi bir cihaz için kurulumu ve aktivasyonu, evrensel aktivasyon kodu kullanıldığından dolayı oldukça kolay. Her cihaza özgü uygulama için üyelik güncellemesi gerekmiyor bunun yerine kullanıcılar tek adımlı bir çözüm kullanıyor. Uygulama ve veri tabanı güncellemeleri ücretsiz ve kullanıcılar ürün tarafından hangi özel cihaz kombinasyonunun korunacağına karar verebiliyor.
Kaspersky Lab CEO’su ve kurucusu Eugene Kaspersky: “Bugünlerde kişisel bilgisayarlar kişisel bilgileri saklama konusundaki monopolü kaybetmişti. Ciddi orandaki hassas bilgiler akıllı telefon ve tabletlerde saklanıyordu. Bu da tüm dijital cihazlarınızı siber suça karşı korumanız için oldukça geçerli bir neden. Kaspersky ONE Universal Security ile tüm kişisel PC’ler, Mac’ler, akıllı telefonlar ve Android tabletler tek bir basit çözümle kolaylıkla korunabiliyor” dedi.

İnanılmaz sabit disk geliyor!





"İnanılmaz" sabit diskler geliyor!
Seagate'in yeni sabit diskleri bugüne dek hayranlıkla baktığınız veri canavarı diskleri unutturacak.

Eğer 3 TB'lık bir hard disk hayallerinizi süslüyorsa, Seagate'ten gelen "daha hiçbir şey görmediniz" açıklaması sizi çok heyecanlandıracak demektir. Ünlü hard disk üreticisi, kullanılacak yeni bir sistemle yakın geleckte hard diskleri 60 TB'a kadar büyütmeyi düşünüyor.
Seagate yeni ürettiği ısı destekli manyetik kayıt (HAMR) teknolojisiyle yarım inç başına 1 TB'a kadar veri kaydını mümkün kılıyor. Şu anda satın alabileceğimiz disklerde inç başına 620 GB kayıt ediliyor.
Masaüstü bilgisayarlarda 3,5 inç'e 3 TB kayıt mümkün; bu rakam dizüstü bilgisayarlarda ise 2,5 inç'e 1 TB olarak kabul ediliyor. Kullanılacak yeni HAMR teknolojisiyle 3,5 inç'e 6 TB, 2,5 inç'e ise 2 TB veri kaydı yapılabilecek.

23 Mart 2012 Cuma

FİFA 13'de TÜRKİYE LİGİ OLMASINI İSTİYORSANIZ Fifplay OY VERİN

Türkiye ligi olması için oy veriniz.Sitenin sağ köşesindedir oy kullanma yeri ve fifa 13'den beklentilerinizi yazabilirsiniz.

site:http://www.fifplay.com/fifa13/

İnsan beyninin inanılmaz hızı!





İnsan beyni çok hızlı çalışıyor. Beyin kelimeyi 50-80 milisaniyede algılıyor. 
Bilim adamları, insan beyninin kelimeleri algılama süresinin 50-80 milisaniye (1 saniye=1000 milisaniye) olduğunu bildirdi.

Sonuçları Nature dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, kelime, ses dalgası olarak kulağa ulaştıktan 50 ile 80 milisaniye sonra beyin kelimeyi algılamış oluyor.
Araştırmada yer alan Berlin Hür Üniversitesi bilim adamlarından Friedemann Pulvermüller, davranış temelinde yapılan çok sayıda deneyin, insan beynindeki kelimeleri algılama sürecinin hızlı çalıştığına işaret ettiğini, ancak ilk kez fizyolojik olarak bu çalışma hızının ölçülebildiğini belirtti.
Bilim adamları, beynin bu alandaki algılama hızını ölçmek için magnetoensefalografi ve serpiştirilmiş kaynak lokalizasyonu yöntemini kullandı.
Magnetoensefalografiyle beynin çalışırken ürettiği en ufak manyetik alanlar ölçülebiliyor.

Google'ın yapamadığını yaptı!





Google'ın henüz vermediği hizmeti bu arama devi gerçeğe dönüştürdü! Fazlası da var...

23 Mart 2012 tarihinde Moskova'da Yandex merkezinde gerçekleştirilen basın toplantısında Yandex'in yeniservisleri tanıtıldı. Rusya pazarında lider olan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'ye açılan firma artık kullanıcılara arama satırında ismini yazdıkları herhangi bir şarkıyı anında dinleme hizmeti sunuyor. 26 Mart 2012 tarihinde hizmete girecek olan serviste telif hakkı ödenmiş 170.000 Türkçe, 2,5 milyon yabancı şarkı bulunuyor. Yurt içi ve yurt dışı telif kuruluşları ile anlaşmalar yapan firma bu hizmetin içeriğini zamanla artıracağının da altını çiziyor.
Yerel lider
Rusya'da arama pazarının yüzde 60'ını elinde tutan Yandex 2011 yılı gelirini 622 milyon dolar olarak açıkladı. Firma 2012'de bu rakamı yüzde 40 artırmayı planlıyor. Yerel başarısını global pazarlara da yansıtmak isteyen firma adım adım diğer ülkelere de açılıyor. Türkiye pazarına hızlı bir giriş yapan Yandex agresif servisleri ile arama pastasından pay kazanmaya çalışıyor. Yandex kiril alfabesi kullanan ülkelerden sonra ilk defa Türkiye'de hizmete sunulmuştu.
Neden Türkiye?
35 milyon internet kullanıcısı ile büyük bir pazar olan Türkiye yüzde 68 hızla büyüyor ve şu anda 4 milyardan fazla Türkçe sayfa bulunuyor. Bu pazarın büyüklüğü ve vaat ettiği yeni ufuklar arama motoru savaşlarının Türkiye arenasında cereyan etmesine yol açıyor. Yandex'ten aldığımız bilgilere göre firma sadece Türkçe arama motoru için Türkiye'de 50 geliştirici, Rusya'da 100 geliştirici ile çalışıyor.
Yandex Türkiye'de şu anda web, resim, video ve haber arama, e-posta, trafik bilgisi, web master'lar için özel hizmetler, reklam ve farklı diller arasında çeviri hizmetleri sunuyor. Şu anda sitede arama yapan aylık tekil ziyaretçi sayısı 1,2 milyon civarında.

Türkiye Rusya'ya örnek oluyor
Rusya ve eski Sovyet cumhuriyetlerine ek olarak Türkiye'ye de açılan ve pazara hızlı bir giriş yapan Yandex bazı yeni servisleri, sayfa tasarımı vs. gibi hizmetleri önce Türkiye ana sayfasında test ediyor, daha sonra Rusya'ya açıyor.
Yakında sesli mobil arama da geliyor!
Yandex mobil platformlar, akıllı telefonlar için de bir mobil aram eklentisi sunuyor. Bu servisin şu anda geliştirilmekte olduğunun ve yeni bir android uygulaması üzerinde çalışmakta olduklarının da altını çizen firma yetkilileri Türkçe sesli arama sistemi üzerinde de çalıştıklarını ve yerli şirketlerle işbirliği yaparak yürümekte olduklarını belirtti.
Yandex dünyada global olarak arama yapıp arama sonuçları sunabilen üç arama motorundan biri. Firma standart aramaya ek olarak ülkelere özel arama ve bilgiverme seçenekleri de sunuyor. Örneğin Türkiye'deki Yandex arama motoru hizmetleri arasında web, resim, video vs. aramalarına ek olarak anlık Trafik aktivitesi, detaylı haritalar vs. gibi hizmetler var. Firma bugün bunlara müzik arama servisini de eklemiş olduğunu duyurdu.

Yandex'den Android'e de hediye var!

Yandex, Android üzerinde çalışan akıllı telefon ve tablet sahiplerine, Yandex.Shell adlı yeni ve ücretsiz işletim sistemi arayüzünü sundu. Söz konusu cihazlar için özel 3 boyutlu bir arayüz sağlayan Yandex.Shell, Yandex'in arama ve diğer servislerini de beraberinde getiriyor.
Yandex Türkiye Ülke Müdürü Alisher Hasanov, "SPB Software tarafından geliştirilen ve çok popüler bir ürün olan Shell ücretli olduğu dönemde bile Android Market'te kendi kategorisinde en yüksek puanı almıştı. 2011 Kasım ayında Yandex bünyesine katılan SPB ekibiyle beraber Yandex'in servislerini Shell'e dahil edip, ürünü ücretsiz olarak sunma kararı aldık. Shell, cihazınızın arayüzünü tamamen değiştiren, güzel görünümlü, kullanıcı dostu bir ürün" diyor.
Yandex.Shell sayesinde kullanıcılar, cihazlarına birbirine 3 boyutlu olarak bağlı, istedikleri sayıda masaüstü paneli (desktop) kurabilecek, üzerine widget, uygulama ve dosyaları istedikleri gibi yerleştirebilecekler. Halihazırda kurulu olarak gelen Yandex.Haberler veya Yandex.Hava Durumu gibi servisler sayesinde, Yandex.Shell üzerinden dünyadaki en son gelişmeler veya güncel hava durumu hakkında bilgiye ulaşılabilecek.
Yandex.Shell, Google Play üzerinden indirilebilir.

iPhone 5'in şifreleri çözülüyor!








Apple'ın merakla beklenen yeni iPhone'unun daha büyük ve net ekranı olacağı ve hazirandan sonra piyasaya çıkarılacağı iddia edildi.
Güney Kore medyasında yer alan habere göre, Apple, iPhone 5 modeli için 4,6 inçlik retina ekran kullanmayı kararlaştırdı ve tedarikçilerine bu yönde sipariş vermeye başladı.
The Maeil Business gazetesinin, Güney Koreli sanayici kaynaklara dayanarak verdiği haberinde, Amerikalı bilişim devi Apple'ın, yeni iPhone'u yılın ikinci çeyreğinden sonra piyasaya çıkarmaya hazırlandığı belirtildi.
Apple'ın iki büyük Koreli tedarikçisi LG Display ve Samsung Electronics Co ise haberle ilgili yorum yapmayı reddetti.
İlk kez 2007 yılında dokunmatik ekranlı özelliğiyle piyasaya çıkan iPhone satışları, Apple şirketinin toplam satışlarının yaklaşık yarısını oluşturuyor.
Apple'ın akıllı telefon sektöründeki en büyük rakibi Samsung da geçen nisanda piyasaya çıkardığı akıllı telefonlarının amiral gemisi Galaxy S II'de 4,3 inçlik OLEDekran kullanıyor.
Apple'ın geçen hafta piyasaya çıkardığı son iPad'lerde kullandığı yüksek çözünürlüklü ''retina ekran'' daha fazla piksellere sahip bulunuyor.
Apple son iPhone 4S'i geçen ekimde çıkarmıştı.
Powered By Blogger

Bu Blogda Ara

Popüler Yayınlar